Brev:
Vegetar-barn
22. februar 2014
Alder:
4 år, 8 mdr.
Vegetar-barn
Hej Helen
Jeg har en dreng på snart 5 år, som ikke spiser kød. Det har han aldrig gjort. Han smager altid, for det er reglen hos os, men han kan ikke lide det - i nogen form. Han kan lide kyllinge-skind, men ikke kylling. Og paneringen på en fiskefilet - men ikke fisken. Det eneste kød, han reelt set får, er oksefars i en kødsovs/lasagne. Som det er nu, får vi nok kødsovs en enkelt gang om ugen.
Er det er problem, at han ikke får mere kød? Bør jeg opprioritere kødsovsen, så vi får det oftere?
Han er i øvrigt sund og rask og velproportioneret. Han er en slank dreng, men ikke undervægtig.
Med venlig hilsen
Mor